26 Mayıs 2008 Pazartesi

mani

Manili konuşma şekli nedir? Manili konuşma günümüzde pek yaygın bir şey olmamasına karşın türkçemizi ve edebiyatımızı oldukça geliştirici niteliklere sahip olan bir türdür.Siz de bu türü konuşmalarınıza katarsanız konuşmadan aldığınız keyif ve verim % 50 artacaktır. Düşünmenizi ve espiri kabiliyetinizi geliştiren manide saçmalamak serbesttir.Üşenmeyin, siz de bir mani yazın!

manili konuşma şekline örnekler:


ben:
ben adama adam demem
adam adam olmadıkça
ben adama dam demem
türkçeyi doğru kullanırım

.Oz.:
eğer aç değilsem,
hiç sevmem menemen.
zone defans tutmuyorsa,
basketbolda şartır man a man

ben:
bu yaz hava çok sıcakmış
koltuk altımız pek kokacakmış
üzülme vardır bir çaresi
kullan rexona silip at bütün teri

ben:
reklam da yaparım arada

.Oz.:
merak eyler dururum,
blogtaki şarkıyı indirdin mi deyi?
taşım,toprağım kumum,
eskidendi hep anadolu beyi.

ben:
ben o şarkıyı senden önce dinledim
akşam yatmadan önce sütümü içeyim dedim
süt içtim dilim yandı
döküldü kilim yandı

.Oz.:
süt döküldü diye, fazla kırıtma.
bu şiir çok komik olabilir.
ancak sen yine de fazla sırıtma.

ben:
dün yedim bi tane adana
doymadım gene kestik dana
kesince kan fışkırdı nerdesin ana!
şan hep böyle çalışılır na, na, na..

.Oz.:
içmekteyim türk kahvemi,
sende öğren yapmayı he mi?,
yarın birgün gelir görücü
yaparsın taklidini öcü

ben:
kahve yapayı bilirim ben
falına da bakarım, dişine de
eğer dişinde kahve kalmışsa
söylerim hiç çekinmem

.Oz.:
aloaveralı macumum var benim
bu büyük ar benim gurur benim
hem de hiç yok et benim

ben:
güzeldir bugün dağ,bayır,kır
evin önünde var bi tane tır
tırın üstünde kuşlar pır pır
film çeker burda Kadir İnanır

ben:
yazdığımız manileri bloğa koyma gibi bir fikrim var
sen ne dersin kalabalık görünür yar yar
zaten pek güzel olmadı şimdiki
oy başım darda dumanlı dağlar

hoşt çakalın!

Hiç yorum yok: